בלוג

ConWize נעים להכיר!


ConWize היא פלטפורמה טכנולוגית בענן המפשטת את תהליך תמחור פרויקטי בנייה.

מטרת הטכנולוגיה הינה לבצע טרנספורמציה דיגיטלית בתחום ניהול המכרזים לקבלנים ראשיים, קבלני משנה ויזמים, להגן על חברות מפני טעויות קריטיות, לסייע להן לזכות במכרזים רבים יותר ולבצע פרויקטים באופן רווחי יותר.
מה בעצם אנחנו באים לפתור?
הסטארטאפ הוקם מתוך צורך ממשי בענף בניהול אופרציה מורכבת מאוד של תמחור פרויקטי בנייה. תהליכי התמחור וניהול המכרזים מול קבלני המשנה נעשה כיום ברוב החברות בצורה ידנית באמצעות גליונות אקסל ומיילים.
תהליך תמחור מכרז מחולק בדרך כלל לשלבים הבאים: תמחור עצמי, תמחור ע"י קבלני משנה, העמסת תקורות (למשל עלויות עקיפות של שכר צוות הפרויקט, ביטוחים ערבויות וכו').
רוב הפרויקטים מתומחרים על בסיס כתבי כמויות מפורטים שמגיעים למאות/אלפי שורות, חשוב להבהיר שלעיתים תמחור המכרז לוקח מספר חודשים ולעיתים לא מהנדס אחד בלבד מתעסק בתמחור, אלא צוות שלם הכל כתלות בגודל המכרז ומורכבותו.
בנוסף לצורך תמחור הפרויקט לרוב יש צורך לפנות לעשרות עד מאות קבלני משנה בדיסצפלינות השונות בפרויקט. מדובר באופרציה שלמה שהיום מנוהלת בדרך כלל ידנית. בתהליכים אלה יש צורך לשתף מידע רב אודות הפרויקט עם קבלני משנה, מדובר על שיתוף של כתבי כמויות, מפרטים, שרטוטים, הבהרות, תמיכה בשינויים במכרז ועוד מידע רלוונטי על מנת שקבלני המשנה יוכלו לתמחר כל אחד לפי התמחותו ומקצועו (חשמל, אינסטלציה, מיזוג אוויר, מעליות וכו').
בתוך מחלקות המכרזים עצמם יש צורך להעביר מידע בין העובדים ולשתף מידע מול ההנהלה, זאת על מנת לסייע בתמחור וכמובן לנתח את התמחור ולקבל החלטות בזמן אמת.
לאחר זכייה בפרויקט יש צורך לשתף את המידע של המכרז עם מנהל הפרויקט ולהעביר תקציב באופן תקין כדי כל זאת כדי להתחיל את שלב הביצוע של הפרויקט בצורה חלקה וללא השהיות.
בצורת העבודה הקיימת היום בענף ניתן למצוא כשלים רבים שלמעשה גורמים לחברות ולענף כולו להתנהל באופן לא יעיל. ההשלכות מתבטאות בסופו של יום בטעויות תמחור שעלולות להיות   כואבות - במידה והחברה תמחרה את הפרויקט באופן שגוי או לחילופין לא זכתה במכרז בגלל טעויות בתמחור. אין היום למעשה מערכות מתקדמות שמאפשרות לחברות לעבוד בצורה חכמה שתאפשר להם להשתפר ממכרז למכרז.

אז מה הפתרון שלנו מכיל?
הפלטפורמה שפותחה על ידי החברה מאפשרת לבצע תמחור חכם ברמה הכי מפורטת של כתבי כמויות. כל נדבכי התמחור ממוחשבים בצורה מלאה במקום אחד – תמחור עצמי, מכרזים מקוונים מול קבלני משנה, העמסת עלויות עקיפות ואנליטיקות מתקדמות המאפשרות בחינה מדויקת של תוצאות תמחור הפרויקט, בחינת מדדים חשובים שהוגדרו על ידי החברה וזיהוי טעויות אפשרויות בזמן אמת.
לדוגמא, אנחנו מאפשרים להשתמש נכון במידע מפרויקטי עבר ולמעשה מאפשרים לארגון לשפר ביצועים לאורך זמן ע"י לימוד מטעויות והצלחות של ניסיון העבר. כאשר כאמור המטרה היא למנוע טעויות בתמחור שיכולים לגרום לאי זכייה בפרויקט או לחילופין לזכייה במחיר שגויי ולהפסד בפרויקט עוד לפני התחלתו.
בין היתר המערכת פותרת היום את אחד הכשלים שקיימים במרבית החברות של מעבר מהיר ותקין משלב המכרז לשלב הביצוע של הפרויקט. תקציב הפרויקט מועבר דרך המערכת ממחלקת מכרזים למחלקת הביצוע בלחיצת כפתור ובעצם מייצר שפה אחידה בין המחלקות. כל המידע משלב המכרז נגיש למנהל הפרויקט בצורה ויזואלית וברורה ומאפשרת להתחיל את ההכנות לביצוע בצורה חלקה.
למערכת  ConWizeישנם מס' מודולים אשר עוזרים גם לנהל את שלב הביצוע של הפרויקט:
מודול ניהול התקשרויות המאפשר למנהל הפרויקט לתכנן ולנהל את ההתקשרויות עם קבלנים וספקים בצורה דיגיטלית מלאה. הפתרון כולל ניהול מכרזים מקוונים מול קבלני משנה וספקים, קבלת הצעות מחיר בצורה דיגיטלית, ניתוח והשוואת הצעות מחיר אוטומטית, ניתוח מול תקציב, הכנת מסמכי חוזה לחתימה וחתימה דיגיטלית על חוזים. לאחר חתימה על חוזה המערכת יודעת להתממשק בקלות לכל מערכת תפעולית של הארגון.
מודול ויזואלי ואינטואיטיבי לניהול לוחות זמנים אשר משפר את השליטה בסטאטוס ביצוע של הפרויקט ויודע לחבר בין לוחות זמנים, חוזים ותזרים מזומנים פרויקטלי.
כל הכלים שמפותחים על ידי החברה נבחנים על פי היכולת שלהם לשפר את מדדי הביצוע של החברות ומעניקים לחברות שמשתמשות בהם יתרון תחרותי בענף.
מערכת  ConWizeמהווה פתרון משלים למערכות ERPשל הארגון ומחוברתאליהן בזמן אמת דרך ממשק בין מערכות. לדוגמא המערכת עובדת היום בהצלחה מול מערכת Priority בחברות הן בשלב המכרז ולאחר מכן בהעברת התקציב לביצוע.
עוד על הפתרון
עבור קבלני משנה בענף הבניה המערכת מהווה בשורה אמיתית, שכן לראשונה בענף בישראל מוצג כלי מתקדם ופשוט שמותאם לענף הבניה ושמתאים גם לחברות קטנות ובינוניות. המערכת אינטואיטיבית ולא נדרשת כמעט שום הטמעה - אחרי שעתיים הדרכה ניתן להתחיל לעבוד עצמאית במערכת.
פרטים נוספים על פתרונות לקבלני משנה

קצת מדדים:
·        הפלטפורמה הושקה רשמית בתחילת 2020.
·        מייסדי החברה דימה חייקין, דניס אומנוב ורן לוי סודי.
·        בפלטפורמה עובדים כבר חלק מהחברות המובילות והגדולות בענף הבנייה והתשתיות.
·        מעל ל-1,500 קבלני משנה וספקים עובדים דרך הפלטפורמה - זאת בזמן קצר של כשנה בלבד.
·        הפלטפורמה מתורגמת ל-4 שפות ולאחרונה התחילה להיות מוטמעת בכמה מדינות באירופה.
·        לאחרונה התקבלה החברה לאקסלרטור מהנחשבים ביותר באירופה לאחר תהליך ארוך שבו הגישו כ-1,100 סטארטאפים מ-42 מדינות מועמדות. קרן Pi Labs שאחראית על האקסלרטור ומתמחה בהשקעות בתחום הבנייה השקיעה מ-2014 בכ-53 חברות וזו השנה הראשונה שבה נבחרו חברות מחוץ לאירופה להשתתף בתוכנית.
·        היזמים מביאים איתם ניסיון של עשרות שנים בפיתוח והטמעת מערכות מתקדמות בענף הבנייה. לאחר שנים של ניסיון וצבירת ידע הם מבינים את התהליכים והדקויות ברמה שמאפשרת להם להתמקד במה שבאמת חשוב ולהביא בשורה אמיתית לענף.
          עוד על המייסדים


כבר היום אנחנו רואים כי החזון שלנו לשפר את ענף הבנייה לאט לאט מתגשם. אנו צופים בשיפור משמעותי וייעול תהליכי עבודה בחברות שעובדות איתנו.
החברה מתכננת התרחבות באירופה ובישראל בשנה הקרובה ומבצעת בימים אלו גיוס SEED

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה ניתן לפנות:
רן לוי סודי, Co-Founder & CRO בטלפון: 058-50-111-55 במייל: [email protected]
לאתר החברה
Made on
Tilda