conwize

אין כל סיבה לגשת למכרז בלי להיות מסוגל לנתח את כלל הסיכונים בתמחור​

conwize_founders

פלטפורמת הענן של ConWize מעניקה פתרון מקצה לקצה לתמחור פרויקטים וניהול מכרזים מקוונים בענף הבנייה. המטרה: החזרת השליטה במקסימום יעילות ובמינימום טעויות

זוהי אחת הבעיות הקשות ביותר הניצבות בפני חברות ויזמים בענף הבנייה. אלו נדרשים לעמוד לא פעם בפני מכרזים מורכבים הדורשים היערכות מעמיקה, כולל הוצאה כספית לא מבוטלת וזמן ממושך, אולם בפועל עקב אינספור קריטריונים ומשימות אינם תמיד מצליחים "להשתלט" על המלאכה.

 

"כל פרויקט בנייה בעולם מבוסס על תמחור מכרז או אומדן עלויות", מסביר רן לוי סודי, בעלים-שותף ב-ConWize, חברת סטארטאפ שפיתחה בשנתיים האחרונות מערכת ראשונה מסוגה המעניקה פתרון מקצה לקצה לטובת תמחור פרויקטים וניהול מרכזים מקוונים בענף הבנייה. לוי סודי מתאר את הרקע להתנהלות השכיחה בעולם המכרזים כיום, ובמיוחד בענף הבנייה הדינמי והמורכב מטבעו. "מדובר לרוב באופרציה ארוכה המורכבת מאינספור פרמטרים, המצריכה לא פעם התקשרות עם עשרות ואף מאות קבלני משנה בעת ובעונה אחת, שלא לדבר על צורך בתמחור והתעסקות שלא נגמרת באומדן עלויות, החל מעלויות החומר, עבודה, תקורות כגון כוח אדם, ערבויות, ביטוחים ועוד. היעדר שליטה בתהליך הוא מתכון בטוח לטעויות, שעשויות להוביל את הניגשים למכרז כלל לא לזכות בו, או לחילופין גם אם כבר זכו בו, לעבוד ללא רווחיות או אפילו בהפסד", כך לדבריו.

 

הגדלת הסיכוי לזכות במכרזים
הפתרון של ConWize, המבוסס על פלטפורמה בענן ומיועד עבור חברות, נושא בשורה אמיתית בפני כלל הגורמים בענף הבנייה, על ידי פישוט התהליך, ובדגש על תמחור הפרויקט וניהול הבקשות להצעות מחיר מול קבלני המשנה תחת קורת גג מקוונת אחת. המערכת מציעה למעשה בפני המשתמשים תבניות מסודרות המצמצמות באופן ניכר את הסיכוי לביצוע טעויות קריטיות, ומאידך מגדילה את הסיכוי לזכות במכרזים, תוך שמירה על מרכיב הרווחיות.

 

"החברה הוקמה מראשיתה מתוך רצון למנוע שנים של חוסר ודאות בענף בעל ערך כל כך מהותי למשק", מבהיר לוי סודי כשהוא מיטיב להתייחס לפתרון המהפכני שמציעה החברה. "אנחנו מאמינים שאין כל סיבה לגשת למכרז בלי להיות מסוגל לנתח את כלל הסיכונים בתמחור. זהו אבסורד ומצב בלתי סביר בעליל, אותו ConWize פעלה לשנות. במציאות בה קרוב ל-70 אחוזים מהפרויקטים בענף חורגים מהתקציב שהוגדר להם מלכתחילה, זהו ללא ספק עקב האכילס של היזמים וחברות הבנייה, שמתמודדים מצידם עם מצוקה אמיתית שבבסיסה אומדן לא תקין. את המציאות הזו באנו לשנות".

 
 

כניסה לשווקים חדשים
על ההצלחה המוכחת של ConWize נמנים לצידו של לוי סודי, דימה חייקין ודניס אומנוב, יזמים מובילים ובעלי ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום מערכות מידע ובעלי ממשק ישיר לענף הבנייה. השלושה מציינים כי לאחר שנחשפו מקרוב לכשלים ולפערים הקיימים בתחום המכרזים, החליטו לעשות מעשה ולהקים את המערכת שנועדה להיטיב עם כלל הגורמים בענף.

 

בין הלקוחות של ConWize, העושים שימוש במערכת, ניתן למנות כיום עשרות חברות בנייה וקבלנים מרחבי הארץ (כולל 6 מתוך 10 חברות הבנייה הגדולות בישראל וכן 7 מבין חברות הגמרים הגדולות) יחד עם 2,500 קבלני משנה וספקים מענף הבנייה רבתי.

 

"המספרים הללו אינם באים ברגל, אלא הם פועל יוצא של מערכת מוכחת שמצליחה למזער עד 90 אחוז מטעויות התמחור, לחסוך 50 אחוז מזמן העבודה על כל מכרז ולייעל את כלל התהליכים מול קבלני המשנה בשיעור של כ-70 אחוזים, כל זאת בהחזר השקעה של פחות מ-3 חודשים", מבהיר לוי סודי.

  

לאחרונה סיימה ConWize סבב גיוס משמעותי בהיקף של 2.8 מיליון דולר מקרן ההשקעות הבריטית Pi Labs בהובלת משקיעים מובילים בזירה המקומית, ביניהם אריאל מייסלוס, מאיר גבאי וליעד אגמון. על פי כוונת החברה, הסבב נועד להרחיב את מנעד השירותים שלה ולחדור לשווקים חדשים ביבשת אירופה בכלל ובאנגליה בפרט.

 

לדברי לוי סודי: "אחרי שהצלחנו לחדור עמוק לליבת העשייה של ענף הבנייה ולטפל במצוקה אמיתית שהיא בגדר הבטן הרכה של רבים מהלקוחות, אנו נחושים להמשיך ולפתח את המערכת, הן עבור יזמים וחברות ניהול, אך באותה נשימה גם עבור קבלני משנה באמצעות מערכת שמספקת פתרון מקצה לקצה לתמחור מכרזים בצורה הרבה יותר פשוטה ומהירה".

  

בקש הדגמה

ConWize_Logo.png

כתבות נוספות